Emerytury powszechne, emerytury pomostowe, renty, postępowanie emerytalno-rentowe

Moderator: RobertP

Marta83

Jakie dokumenty zakład pracy wypełnia w sprawie renty????

Postprzez Marta83 » 2010-03-25, 15:40

Pracownik, któremu pod koniec maja kończy się świadczenie rehabilitacyjne,a nadal jest zatrudniony w naszej firmie przyniósł dokumenty do wypełnienia w sprawie przyznania renty.Jestem początkującą kadrową i pierwszy raz będę wypełniąc dokumenty związane z przyznaniem renty i trochę mnie to przerasta, boję się, że coś niepoprawnie wpisze... ale przejdżmy do sedna sprawy. Otóż dostałam od pracownika następujące dokumenty: druk RP6 (kwestionariusz dotyczący okresów składkowych i nieskładkowych) oraz wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy. Czy te dokumenty wypełnia pracownik czy pracodawca? Pytam się bo we wniosku o rentę jest punkt, który mówi o przyjęciu dochodu do obliczenia podstawy wymiaru renty. Nasz zakład nie jest jedynym zakładem, gdzie pracownik był zatrudniony. Skąd mam wiedzieć, które dochody są najkorzystniejsze i z jakiego okresu. Wydaje mi się, że to pracownik powinien przeanalizować swoje dochody, które chce wziąść pod uwagę. A ten druk RP-6 co tam się wpisuje te okresy nieskładkowe jak w temacie czy tylko od kiedy do kiedy pracownik pracował, nazwę zakładu pracy, nazwę stanowiska? Pomóżcie proszę

Kasia1973
Znawca
Znawca

Postprzez Kasia1973 » 2010-03-26, 10:38

ja jeszcze nie miałam takiej sytuacji zmuszającej mnie do wypełnienia wniosku o rentę. Ale mam zapisane w notesie - przekazane po poprzedniczce, co należy złożyć w Zus-ie:
RP 7 - zaświadczenie o zarobkach, orygniały świadectw pracy pracownika, książeczka wojskowa (jeśli mężczyzna) i wypełniony przez pracodawcę (ale podpisany przez pracownika) wniosek o rentę, zaświadczenie lekarskie o niezdolności do pracy + wniosek - wywiad zawodowy. Szczerze mówiąc nie patrzyłam do tej pory na treść tych wniosków, bo nie musiałam,
Także może ktoś inny Ci pomoże...