Dyskusje na każdy temat prowadzone przez zarejestrowanych Użytkowników.

Moderatorzy: admin, RobertP

kasai
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-11-23, 15:02

Bezpieczeństwo danych

Postprzez kasai » 2017-07-21, 16:10

W jaki sposób zabezpieczacie dane przetrzymywane na komputerach w firmie przed ich utratą? Otrzymałam ofertę zakupu i konfiguracji serwera do automatycznego zapisywania kopii zapasowych ale nie wiem czy to dobra inwestycja. Poza tym patrząc na oferty w sklepach typu http://servus-comp.pl sprzęt nie jest tani. Jak temat bezpieczeństwa danych został rozwiązany w waszych firmach?

Ajlar
Doświadczony
Doświadczony
 
Posty: 94
Dołączył(a): 2016-08-31, 11:46

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez Ajlar » 2017-09-12, 18:02

O to chodzi, ze wiekszosc firm tnie wydatki na IT - dopoki cos dziala to jest ok, niech sobie dziala. Ale jak cos sie wysypie, albo trzeba cos odzyskac, nowy program wdrozyc itp itd - to jest panika i tragedia. Tak samo spora czesc firm, niestety, nadal traktuje ochrodne danych osobowych, bezpieczeństwo informacji, przetwarzanie danych czy ich archiwizacje. Firma Forsafe - wdraza i przeprowadza audyty z bezpieczeństwa informacji: http://www.forsafe.pl/polityka-bezpiecz ... informacji Sadze, ze warto sie pochylic nad tym i rozwazyc czy w naszej firmie wszystko pod tym wzgledem jest dobrze prowadzone - bowiem kontroly z GiODO sa, a kary - coraz wyzsze.

Reklama
sharkhammer
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2017-10-25, 14:15
Lokalizacja: Łódź

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez sharkhammer » 2017-10-31, 16:20

My mamy własny serwer, postawiony przez naszych programistów, jednak czasami nam go wywala, chociaż jest dobrze zabezpieczony - ale tak to jest, jak jest gromadzone dużo danych przez różne komputery, zapisywanych w różnych formatach. Coraz częściej się słyszy o wykradaniu danych z firm, dlatego my wyszliśmy z założenia, że nie będziemy wszystkiego trzymać w jednym miejscu, dlatego mamy wiele kopii zapasowych danych w różnych miejscach i serwerach, a nawet i chmurze. My np., z racji rodzaju naszej działalności, musieliśmy przenieść dane o budynkach mieszkalnych naszych klientów do innego miejsca, dlatego skorzystaliśmy z oferty: http://dataquality.pl/budynki-mieszkalne/. Dzięki temu zeszło nam jedno zadanie z głowy, które polegało na uzupełnianiu tych danych.

jeronimo
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2017-11-16, 20:38

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez jeronimo » 2017-11-25, 16:00

Najlepiej skorzystać z usług oferowanych przez centra danych. Masz w ich zakresie kolokację, czyli przeniesienie danych na bezpieczny serwer, oraz wiele innych, takich jak backup i storage. W Polsce dobre opinie ma https://biznes.t-mobile.pl/pl/centrum-danych-krakow które prowadzi centra danych w wielu miastach.

luky
Doświadczony
Doświadczony
 
Posty: 92
Dołączył(a): 2017-07-24, 23:05

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez luky » 2018-01-11, 20:04

Dbanie o bezpieczeństwo danych jest niezwykle ważne. Zanim podejmie się decyzję odnośnie odpowiedniego serwera czy hostingu warto jest bliżej zapoznać się z tematem by móc podjąć najlepszą decyzję. Sporo ciekawych informacji na ten temat znajdziecie np na tej stronie https://domeny.pl/pomoc/pytanie/co-to-jest-serwer.html. Może ktoś z Was miał już okazję korzystać z ich usług?

ynos89
Znawca
Znawca
 
Posty: 219
Dołączył(a): 2017-09-14, 12:18

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez ynos89 » 2018-01-12, 10:19

Jeżeli chodzi o ochronę informacji transmitowanej siecią, bardzo ważnym jest, aby zablokować przepływ informacji nieprzeznaczonej do transmisji, bardzo dokładnie zdefiniować, które dane i w jakim celu mają być transmitowane, oraz które informacje mają być przesyłane jawnie, a które jako zaszyfrowane. Systemy publiczne należą do najsłabiej zabezpieczonych, więc informacje, wliczając w to te poufne, narażone są na dostęp osób nieuprawnionych. Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie portalu http://www.mushkin.com.pl/

lavakava
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2017-07-25, 20:38

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez lavakava » 2018-02-11, 20:00

Moim zdaniem kwestie bezpieczeństwa danych w firmie są bardzo ważne. Szczególnie jeśli chodzi o dane osobowe naszych klientów. Wymogi w tym temacie są coraz bardziej restrykcyjne. Ostatnio nawet zastanawiałam się czy nie skorzystać ze szkoleń takich, jak http://itls.pl/oferta/giodo-dokumentacj ... ow-danych/ w celu gruntownego przeszkolenia swoich pracowników. Myślicie, że warto?

fana6
Specjalista
Specjalista
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2017-11-11, 22:15

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez fana6 » 2018-02-24, 16:14

A jak przechowujecie dane swojej firmy i klientów? Tutaj też właśnie trzeba postawić na odpowiednie ich zabezpieczenie. Czytałam o takim http://adnext.pl/big-data/ sposobie tworzenia i zarządzania bazami danych. To nowe i bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie, gdy trzeba przechowywać sporo informacji.

monikabert90
Znawca
Znawca
 
Posty: 258
Dołączył(a): 2016-11-20, 15:17

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez monikabert90 » 2018-09-24, 08:29

Z tego, co mi wiadomo, bezpieczeństwo danych przechowywanych w firmie może znacząco podnieść elektroniczny obieg dokumentów, o którym możecie sobie poczytać na stronie internetowej http://www.primesoft.pl/pl/elektroniczny-obieg-dokumentow. Dzięki temu, że dokumenty są w wersji elektronicznej, tylko określone osoby mają do nich dostęp, mniejsze jest prawdopodobieństwo, że coś się zawieruszy itp. Taki obieg ma też szereg innych zalet, więc polecam zastanowić się nad wdrożeniem czegoś takiego w Waszych firmach ;)

tomek993
Specjalista
Specjalista
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2018-03-23, 19:39

Re: Bezpieczeństwo danych

Postprzez tomek993 » 2018-10-11, 09:44

Jak wygląda u Was przechowywanie dokumentacji pracowniczej ? Macie od tego jakiegoś specjalnie wyznaczone miejsce, czy normalnie decydujecie się na to, aby przechowywać dokumenty w segregatorach? Dajcie znać, bo jak na razie mam z tym największy kłopot.


Powrót do Bocznica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron