Ogólne zagadnienia dotyczące praktyki stosowania przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego, hr

Moderatorzy: admin, RobertP, anita.p

4est
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-12-01, 14:11

Przejęcie zakładu pracy art. 23 (1) k.p..

Postprzez 4est » 2017-12-01, 14:32

Dzień dobry.
Proszę o pomoc odnośnie formalności leżących po stronie pracowników (nie zakładów pracy - przejmowanego i przejmującego). Spotkałem się z taką praktyką gdzie zakład pracy, który przejmuje pracowników wymaga od nich kompletowania całości dokumentacji tak jakby rozpoczynali od nowa pracę tj. HRy żądają dostarczenia wypełnionych i podpisanych dokumentów:
- kwestionariusz osobowy,
- oświadczenie o odprowadzonych składkach emerytalnych i rentowych
- kserokopie świadectw pracy ze wszystkich poprzednich miejsc pracy
- kserokopie świadectw ukończenia szkół
- zaświadczenia lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do pojęcia zatrudnienia

Być może się mylę ale mam wrażenie, że przy przejęciu zakładu pracy, przejmowany zakład pracy ma obowiązek wydać przejmującemu zakładowi kompletne akta osobowe przejmowanych pracowników, które de facto zawierają wszelkie niezbędne dane/informacje.

Wobec tego mam wrażenie, że w/w żądania nowego pracodawcy są bezpodstawne. Swoje wnioski wyciągam na podstawie dotychczasowych doświadczeń gdzie nie pierwszy raz byłem świadkiem przejmowania zakładu pracy na mocy art. 23 (1) k.p. i nigdy nie spotkałem się z takimi wymaganiami.

Będę wdzięczny za szybką i rzeczową pomoc.

Pozdrawiam,
4est

Powrót do Prawo pracy w praktyce - tematy ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość