Ogólne zagadnienia dotyczące praktyki stosowania przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego, hr

Moderatorzy: admin, RobertP, anita.p

Magda1970
Doświadczony
Doświadczony
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2015-10-17, 12:37

Regulamin pracy i wynagradzania od 50 pracowników

Postprzez Magda1970 » 2017-01-16, 10:46

Od nowego roku firmy zatrudniające od 20 do 49 pracowników nie muszą już tworzyć regulaminów pracy i wynagradzania oraz funduszu socjalnego. A co z dotychczasowymi regulaminami w takich firmach?

Kasia1973
Znawca
Znawca
 
Posty: 3542
Dołączył(a): 2009-10-15, 08:20

Re: Regulamin pracy i wynagradzania od 50 pracowników

Postprzez Kasia1973 » 2017-01-18, 15:14

dzisiaj byłam na szkoleniu, padło to pytanie - podobno oficjalnie zwrócono się z tym pytaniem do ministerstwa , zapewne odpowiedź ukaże się w rzeczpospolitej, internecie, na stronie ministerstwa. Trzeba śledzić.

Reklama
Magda1970
Doświadczony
Doświadczony
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2015-10-17, 12:37

Re: Regulamin pracy i wynagradzania od 50 pracowników

Postprzez Magda1970 » 2017-01-18, 16:46

Ciekawe...
Sprawdzajcie Kochani i jak tylko ktoś coś będzie wiedział dajcie znać na forum. Dzięki

kadry płace
Znawca
Znawca
 
Posty: 678
Dołączył(a): 2015-08-26, 11:43

Re: Regulamin pracy i wynagradzania od 50 pracowników

Postprzez kadry płace » 2017-01-19, 12:56

Faktycznie brak przepisów przejściowych określających sytuację pracodawców, którzy dotychczas byli zobowiązani do ustalenia regulaminu pracy i wynagradzania, a po zmianach już nie będą (np. zatrudniają 30 pracowników) budzi wątpliwości o obowiązywanie tych aktów prawnych po 31 grudnia 2016 r.
Z jednej strony bowiem można przyjąć, że brak obowiązku wprowadzenia („posiadania w firmie”) takich regulaminów powoduje „automatyczne” wygaśnięcie mocy prawnej dotychczasowych regulaminów. Możliwy jest również i taki pogląd, według którego raz wprowadzony regulamin obowiązuje mimo zmniejszenia liczby zatrudnionych pracowników lub zmiany przepisów określających liczbę pracowników warunkującą obowiązek tworzenia regulaminu.
Taką koncepcję potwierdza stanowisko GIP z 20 maja 2009 r. w sprawie możliwości wprowadzenia regulaminu pracy przez pracodawcę zatrudniającego mniej niż 20 pracowników (nr GPP-152-4560-31/09/PE/RP). Wprawdzie stanowisko to zostało wydane w oparciu o obecnie obowiązujące przepisy, jednak wydaje się, że zachowa ono swoją aktualność również po 31 grudnia 2016 r.

Stanowisko GIP wraz z analizą https://przegladplacowy.wip.pl?cid=K001 ... wo-kadrowy

versus
Znawca
Znawca
 
Posty: 3601
Dołączył(a): 2019-04-26, 11:39

Re: Regulamin pracy i wynagradzania od 50 pracowników

Postprzez versus » 2019-05-02, 14:09



Powrót do Prawo pracy w praktyce - tematy ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron