Dokumentacja czasu pracy, planowanie pracy, praca nadliczbowa, praca w dni wolne, systemy i rozkłady czasu pracy

Moderatorzy: admin, RobertP, notosiup

aptekus
 

Zaopatrzeniowiec - kierowca.

Postprzez aptekus » 2009-02-19, 14:58

Jak mam traktować pracownika zatrudnionego na stanowisku zaopatrzeniowiec kierowca, którego miejscem pracy jest siedziba zakładu pracy, a do zakresu obowiązków należy:
robienie zakupów, załatwianie różnych rzeczy na mieście tj. wożenie rzeczy do pralni.

Zdarza się często, że jedzie w delegację do innych miast jako kierowca samochodu osobowego Van i również na miejscu pełni funkcję kierowcy.

Jak powinno się taka osobę rozliczać? Jako kierowcę czy jako pracownika administracyjnego?

Jest to bardzo trudne do określenia dla mnie gdyż czasami pracownik przychodzi do pracy o 8, siedzi do 16 tak jak administracja, a potem jeździ z gośćmi po mieście do godzin czasem i nocnych.

Może ktoś życzliwy pomoże przeprowadzić krótka analizę tej sytuacji?
A może macie takie stanowiska u siebie w zakładach pracy? Jak przyporządkowujecie takie osoby i jak wygląda ich rozliczanie cz. pr.?

aptekus
 

Postprzez aptekus » 2009-02-24, 09:51

mój temat jest pewnie zbyt zagmatwany...

Jesli macie podobne stanowiska w swoich zakładach pracy to napiszcie jak ich rozliczacie? Może cos wydedukuje.
Pozdrawiam.

Reklama
Beata.S.
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2008-12-18, 21:51
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Beata.S. » 2009-02-24, 10:19

Ja rozliczam takiego pracownika, jak pracownika administracyjnego. Podobnie jak u Ciebie, ten pan generalnie jest w siedzibie firmy, a kiedy jest potrzeba wtedy robi zakupy, przywozi gości z lotniska i na lotnisko ( co często jest w weekendy i w godzinach nocnych) i załatwia różne sprawy w innych miastach i jeszcze dowozi pracowników do pracy. Płacimy mu normalne godziny + godziny nadliczbowe, jeśli jedzie gdziekolwiek poza normalnym czasem pracy , a czas pracy mamy od 8-16.

ITD-PIP.pl
 

Postprzez ITD-PIP.pl » 2009-08-26, 00:06

Jeśli jego głownym zadaniem jest "zaopatrywanie" to podlega raczej pod Kodeks Pracy i rozliczany jest jako "administracyjny". Ale jeśli wykonuje pracę kierowcy to zaczyna podlegać po Ustawę o czasie pracy kierowcy, ale nie wnosi ona nic specjalnego dla kierowcy pojazdu o DMC poniżej 3,5t poza dodatkową przerwą 15 minut dyżuru po 6h pracy lub 30 minut dyżuru jeśli przekroczy 9h pracy w danym dniu. Więc ostatecznie mozna mu te przerwy w trakcie dnia wykazać lub opisac, że są one w całości wliczane do czasu pracy i liczyć go tak, jakby był cały czas w pracy i wszystki problemy znikają.

pozdrawiam.


Powrót do Czas pracy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość